2.25.2011

Bognyt og irritation

Jeg er blevet færdig med Uglies. Den var god og slutningen var fin. Men alligevel kan jeg ikke sige om jeg synes at den var god eller dårlig. Jeg ved det faktisk ikke rigtig. Den fangede mig og det hele, men om den var god kan jeg ikke rigtig finde ud af. Samtidig synes jeg bestemt ikke at den var dårlig og dog.... Der var noget ved den, jeg ikke så godt kunne lide.
Nu er jeg begyndt på "Percy Jackson og Titanens Forbandelse". Den serie er bare god og sådan er det. Der er ikke noget problem.

Nu har jeg lånt en bog, jeg ikke har set siden for næsten et år siden. En bog, der virkelig vækker gode minder. En bog, der får mig til at tænke på dengang jeg var en helt ny boggnasker, der manglede bøger at læse. Jeg husker at jeg bare bestilte, bestilte, bestilte og kun nogle af dem blev læst. Bogen "Jeg, Coriander" blev læst, og den er fantastisk selvom karaktererne i bogen er firkantede. Men det er et eventyr og de firkantede personligheder ødelægger ikke noget - det gør helt klart bogen bedre. Hovedpersonen er der så lidt mere kød på. Der kommer man ind til hende. Men hendes stedmor er ond, dronningen er ond, prinsen er god, faren er sårbar og god (ønsker kun det bedste for sin datter) osv...
Jeg har længe planlagt at genlæse den bog som den første, for jeg vil rigtig gerne genlæse bøger. For jeg glemmer bøgers handling og pludselig er det ikke min yndlingsbog mere. Det synes jeg er sørgeligt, for bogen bliver jo ikke mindre god bare fordi man har glemt den.

Jeg har også lavet et bogtårn. Jeg murede mig selv inde. Det var ret svært, for til sidst kunne jeg ikke nå bøgerne. Men den blev høj. Gik mig til over knæene og jeg synes den var virkelig flot. Da jeg vågnede i morgen smilede jeg, da den virkelig frydede mit øje. Men da jeg kom hjem fra skole var den ødelagt. Og jeg vidste af hvem: Min lillebror. Han skal indtørre i Hades (ønsker ikke at han skal til Helvede... Og egentlig heller ikke til Hades, men alligevel)!
Grunden til at det gjorde mig vred er, at han også smurte min bog ind i håndcreme. Så den er rigtig, rigtig lækker at røre ved! Tak!

3 ORD:

Kristina sagde ...

Titanens forbandelse læste jeg æfrdig her i eftermiddag...jeg synes den var betydeligt dårligere end de to forrige bøger...men jeg ved ikke...det kan vi vel altid diskuterer når du også der færdig ^^

Bog tårn! :D

The sagde ...

Jeg synes også at de andre er bedre. Har ikke læst boen færdig endnu, men jeg kan bedre lide de andre. ^^

Sidsel sagde ...

Uha, glæder mig nu alligevel til at læse den...

Send en kommentar