10.04.2011

Fortid - Nutid - Fremtid

Der er sket lidt for meget på et år. Lidt for meget til jeg vil slippe det igen. Lidt for meget til, at jeg vil lægge det bag mig. Men det skal man, ikke? Jeg skal lægge det bag mig. Men jeg vil genopleve alt. Jeg vil mærke det hele igen præcis som det var engang.
Dengang alt var bedst. Dengang alt var godt og der ikke gik noget galt. Dengang jeg gik i punkertøj eller prøvede med nogle sikkerhedsnåle og en sort trøje at blive punker. Dengang jeg hørte Emilie Autumn og spillede så meget rollespil, at min mor sikkert har tænkt at jeg var syg i hovedet. Det var dengang. Det hedder dengang. Men der hed det nu. Bare jeg kunne kalde dengang nu. Bare lige genopleve det.
Bare én eller to gange.

Lige ny er jeg virkelig, virkelig glad for Lady Gaga. Lidt for glad for hende faktisk. Hun giver mig følelsen af, at det er okay at være som jeg. At folde mig ud. For jeg ved at uanset hvad, holder hun af mig som jeg holder af hende. Hun vil altid være der for sine monstre.

Engang i fremtiden vil jeg til England og bo. Men jeg vil også gerne blive i Danmark, hvor alle dem jeg holder af bor. Hvor de taler dansk. Hvor det røde og hvide flag er. Hvor min fortid er. Den jeg ikke vil miste. Men jeg bliver nødt til at lægge fortiden bag mig som alle andre gør. Ellers vil jeg ikke kunne komme videre. Så det vil England hjælpe mig med. Mit elskede England. Der føler jeg mig faktisk hjemme.

0 ORD:

Send en kommentar