1.23.2012

Blomsteralderen

Langt oppe der i luften. Der oppe i himlen. Der sad jeg og lo og smilede. 
Det var så smukt, og mit kamera var nyt. Min parfume var blomstret, mit liv var blomstret. 
Det var en periode i mit liv, ligesom der er vikingetiden og middelalderen i historiebøgerne er der perioder i mit liv. 

Jeg havde sådan et tidspunkt i starten af 2010, hvor jeg så Avatar, hørte soundtracket hele tiden, gik med en dejlig, grøn parfume og læste "Nøglen til Medusa". Der hørte jeg Paramore mens jeg sad på mit hyggelige værelse og læste. Det var dengang jeg blev boggnasker og min hund var en hvalp.

Jeg havde også en periode en sommer 2010, hvor jeg så inderligt ville være punker. Jeg nød sommeren, spillede vampyrrollespil, var boggnasker, læste vampyrbøger og fik næseblod klokken 3 om natten mens jeg skrev med Sidsel og hørte Emilie Autumn. 

Der var også dengang hvor jeg havde blomstret tøj på, gik med min blomstrede Scarlett-parfume, satte mit hår op i en rodet knold og gik til koncerter i København. Der tog jeg billede af hele verden og nød sommeren i 2011 med The Rumour Said Fire og Kirsten og Marie. Jeg hørte Det Elektriske Barometer hver søndag, levede i nuet og var ubekymret.

Der var dengang hvor jeg var på en forfatterskole. Dengang hvor jeg var lykkelig i en hel uge, mødte dejlige mennesker og jeg aldrig tænkte "Hvad nu hvis..." eller "De kan nok ikke lide mig...". Jeg hørte Flying mens jeg fløj rundt på de lange gange med folk jeg holdt af. Jeg dannede tætte bånd og opdagede, at førstehåndsindtryk og fordomme kan tage så grufuldt fejl på en god måde. 

Nu er det en normal mandag med lektier og Lady Gaga.
Jeg læser Forgotten og håber at jeg aldrig ender som hovedpersonen i denne historie, der glemmer hele hendes fortid et bestemt klokkeslet. Jeg håber aldrig jeg vil glemme dengang jeg ikke måtte le fordi jeg havde næseblod i hele hovedet. Jeg håber aldrig jeg glemmer dengang jeg hørte Flying på Brønderslev Forfatterskole med nogle af de folk jeg holder allermest af. Jeg håber aldrig jeg glemmer dengang mit første brev blev læst op i Det Elektriske Barometer. 
Og så videre, og så videre...




0 ORD:

Send en kommentar