2.01.2011

Blogchallenge 1

Hvilke 3 materielle ting ville du tage med på en øde ø, udelukkende?

Av. Den sved.
Nu vil jeg tænke på den film jeg så en gang. Cast Away. Den var faktisk rigtig god. Jeg husker at han havde en bold. Han lavede et ansigt på den og den blev hans bedste ven i al ensomheden. Hvis jeg skulle være alene på en øde ø i måske flere år ville jeg rigtig gerne have sådan en bold. Men man kunne egentlig bare bruge en anden genstand...
Jeg skrev også en gang en robinsonade. Der var det ti ting, hvilket var en del nemmere. Men... Jeg husker noget med tændstikker. Det er bare ikke særlig klogt. Man løber jo tør for den slags ret hurtigt. Måske et fyrtøj. Noget varmende, tøj... Det er svært. Vi mangler jo ikke noget i vores hjem. Vi har faktisk alt hvad vi kunne ønske os.
Men det skal i hvert fald være noget praktisk. Noget der kan være praktisk længe.
1. Et fyrtøj
Hvis jeg strandede ville jeg være glad for at have en mobil så jeg kunne ringe hjem. Men... Jeg ved ikke rigtig. Signalet...
En kniv kan være rigtig praktisk. Ham i filmen var virkelig afhængig af sådan en. Han havde så ikke en. Den ville man kunne bruge i rigtig mange situationer. Og bliver den lidt sløv med tiden er den stadig bedre end en flintesten.
2. En kniv.
Hmm.... Jeg ved det ikke. Jeg vil ikke tage noget, der ikke er helt så praktisk. Jeg tror jeg vil have en dukke med, som jeg kunne snakke med. Jeg ved godt at det lyder mærkeligt, men der er så mange ting man kan bruge i naturen.
En dukke. En ven ville være så vigtig i et ensomt liv på en øde ø.
3. En dukke eller lignende.

Her er et billede af mig efter en time på en ø:
Træhuset i boggrunden er et jeg har bygget.

0 ORD:

Send en kommentar