6.13.2011

Sæbebobler og levende musik

Jeg stod meget tidligere op end jeg plejer. Ligesom til jul eller på min fødselsdag, kunne jeg ikke sove mere, fordi jeg glædede mig så meget. 
Det var som om togturen var meget kortere end den egentlig var. Jeg sad bare med Zebra og Sentimentally Falling i ørerne, mens jeg prøvede at ignorere larmen fra højrystede mennesker. 
Før jeg vidste af det, stod jeg af på Hovedbanegården med et bankende hjerte.
Jeg begyndte at gå småforvirret rundt på stationen mellem travende folk og små butikker. Søgende efter et kendt ansigt. Først tre kvarter efter, finder jeg Sidsel, hvorefter tre piger kommer hen til os og spørger om vi er Barometerbørn. Det synes de bare at kunne se på os.
Derefter kommer der en masse andre børn hen til os og pludselig er vi en stor gruppe, der går til Kongens Have fra Hovedbanegården.
Da vi når frem, sætter vi os bare på en tilfældig plet i græsset under et tilfældigt træ. Snakker, ler, tager billeder, puster sæbebobler. Der kommer flere og flere. Jeg krammer dem alle. De ser alle så søde ud, og jeg fandt hurtigt ud af, at den var god nok. De var alle meget søde.
Jeg snakkede om alverdens ting med Barometerbørnene. Blogge, musik, konfirmationer, kærlighed, tanker...
In Memoirs kom tidligt. De spillede nogle rigtig gode sange. Sange jeg kendte og også nogle jeg aldrig havde hørt før. Det var virkelig specielt bare at sidde i græsset, kun halvandet meter fra dem der spillede. Sidde og tage billeder, prikke til sæbebobler eller få dem i hovedet, klappe og smile uden stop.
In Memoirs, Kirsten & Marie, The New Spring og Barometerbørn.
Det kunne ikke være bedre.

Tak for to dejlige dage i København!

10 ORD:

Freja sagde ...

Ej hvor nice :3.
Har godt hørt om Barometeret, men har aldrig vidst hvad det var. XD

Sidsel sagde ...

Det var rigtig hyggeligt, og det er dit indlæg også xD

Klara sagde ...

Ej. Jeg var også derinde, men var der kun når Kirsten & Marie skulle spille, skulle nemlig gå lidt tidligere. Ville ønske at jeg kunne hilse på jer, men. ØV!

The sagde ...

Klara# Ej, var du der?! :O Hvor dumt, at vi ikke fik hilst på hinanden.

Aotearoa# Barometer er søndagenes højdepunkt, såmænd. :)

Sidsel# Synes også det var vildt hyggeligt... :)

Idaho sagde ...

Iiiib, jeg ville ønske jeg også havde været der! Jeg er forelsket i din musiksmag, selvom jeg aldrig ville lytte til det! :))

The sagde ...

Ih, tak! :D Jeg er glad for at du kan lide den, for ellers ville det nok ikke være så godt at være min veninde - Jeg hører jo musik non-stop :P

Line MariA sagde ...

Det lyder sku hyggeligt! :O Elsker sådan noget hygge :D - Var der også ikke-barometerbørn?

Fine billeder :D

The sagde ...

Der var nogle mennesker der kom og satte sig ned mens der blev spillet musik :) Og der var et par stykker, der ikke hørte Barometer med var taget med deres venner/veninder.

Mange tak! :)

libvmfgcbdfx sagde ...

Lyder vidunderligt... men hvad er barometeret og hvordan/hvorfor er du et barometerbarn?

The sagde ...

Det Elektriske Barometer er et radioprogram, der kommer hver Søndag fra 21:00 til 23:00 :)

Send en kommentar