12.19.2010

Mig og noveller

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har et kæmpe problem: Jeg kan næsten aldrig færdiggøre en novelle. Jeg tror jeg er gået i gang med 10 hvor kun 3 blev færdiggjort. Det er vildt irriterende!
Her er en liste for hvilke noveller, jeg er gået i gang med og kort hvad de handler om + novellens tilstand:

- Havenissens forbandelse:
Det er den eneste novelle jeg har færdiggjort, som blev bare nogenlunde. Kan faktisk godt lide den... På en måde. Den novelle er den eneste novelle jeg har lavet i en serie jeg kalder "Åndsvage Gysere", som jeg håber at få laver flere med. Har faktisk allerede planer om et par stykker...
Den handler om en typisk (tror jeg) teenagedreng, der hader sin lillebror og sine forældre. Han skal (Som sædvanlig) på tur til Østrig. Der skal de bo i et hus, hvor en lille grim havenisse holder til i haven. Teenagedrengen får et meget dårligt bekendtskab til denne havenisse der nærmest vender sig om og glor på ham uanset, hvor han er. Og det er jo ikke rart?

- Husker du?
En novelle jeg skrev på 10 minutter. Den blev ret så mærkelig og forvirrende, fordi jeg havde aftalt ikke at slette noget når først jeg havde skrevet det (bortset fra stavefejl). Den er ikke så lang, så der er ikke så meget at sige om den... Men jeg blev færdig med den!
Jeg tror nok den handler om en dreng/pige, der tænker til en person...? Tror det er en han. Han prøver at få denne person til at huske noget. At de har kendt hinanden - Måske været gode venner. Han fortæller om en gang, hvor de var under et træ. I baggrunden, mens han tænker til personen, hører man en mandestemme, der hele tiden råber at ham der tænker skal komme. Han bliver også ved med at sige at han bor blandt mordere...

- Håb
Jeg hader den. Jeg er fjende med den (Hvis man kan være venner med en, kan man også være fjende med en). Den er dårlig og man kan nemt misforstå den til noget den ikke skulle handle om! Blev aldrig færdig med den og den er meget kort...
Den handler vist om et par af en art, der er i knibe på en måde. Måske er de ved at dø - Jeg aner det ikke! Manden/Drengen prøver forgæves at give kvinden/pigen håb. Hun har mistet det. Er blevet tom. Han gør hvad han kan, men hun har givet alt op...

- Julenovelle
En novelle jeg skulle skrive i anledning af en jule-tingeling-dag på min skole. Den blev elendig og den var rigtig hurtigt skrevet. Blev færdig med den. Det værste var at jeg skulle læse den op for hele min skole - Jeg ville meget hellere læse en bedre novelle op, men det skulle jo være den fordi det var i forbindelse med det der jule-dims.
Den handler om en dreng der tidligt om morgenen, dagen før jul oplever sit hus brænde ned. Pga. det må han bo hos sin tante og holde jul uden gaver, fordi de brændte ned med huset. Da han så, lillejuleaftensnat ønsker at alt var som før, vågner han og finder sig selv i sin egen seng. Han går ind i køkkenet og forhindrer huset i at gå i brand, da han slukker kalenderlyset. Han fik altså gjort det hele godt igen og han kunne holde jul næste dag.

Det er blev kun halvdelen - Jeg skriver resten i næste blogindlæg, så de ikke bliver for lange.

0 ORD:

Send en kommentar