1.23.2011

Book News


Nu sidder jeg her i Egypten. Jeg skal nok få skrevet lidt om hvordan det går indtil videre i et andet indlæg. Jeg kan i hvert fald afsløre at her er meget dejlig og samtidig meget anderledes i forhold til Danmark.

Nå, men nu til bøgerne. Jeg elsker bøger, hvilket vel nok er gået op for mange af jer.
Jeg har læst 2 bøger indtil videre på denne rejse. De to første bøger i serien om Den Store Djævlekrig og Filip Engell, der ved en fejl havner i Helvede. Jeg har altså læst "Djævelens Lærling" (Jeg skal huske at det er Djævelens og ikke Djævlens) og "Dødens Terning". Fantastiske bøger. Han skriver virkelig godt. Det gør det endnu mere spændende at læse bøgerne når man har mødt selveste forfatteren. Ja, jeg har mødt ham og det var virkelig en af de rigtig gode oplevelser, selvom det bare var er simpelt foredrag. Han var virkelig sjov og en virkelig god oplæser. Han satte ord på hvorfor det er så spændende at skrive. Det kunne jeg ikke helt gøre selv, for det var bare en følelse jeg havde - At skrive er dejligt. Punktum. Det at han havde fortalt om bogen og hvordan det egentlig ikke var meningen at det skulle være en serie... Det var interessant at høre det fra forfatterens mund. Og høre hvor svært han havde ved at få udgivet en bog.
Nok om det. Bogen var meget godt fundet på og virkelig god. Mine to yndlingskarakterer i bogen... I gætter helt sikkert forkert. Lad mig høre jeres gæt under kommentarer. Så svarer jeg dernede.

Nogle siger at de ikke kunne lide slutningen (Nu snakker jeg om Djævelens Lærling) (Jeg må hellere være forsigtig med hvad jeg afslører for dem, der ikke har læst den endnu), men jeg synes at slutningen sluttede bogen rigtig godt. Kan også godt lide at Filip ikke ender med at være som han var med lange horn og hale. Kan meget bedre lide ham som han slutter med at være.

Nu er jeg gået i gang med "Regnbuestenen" og jeg jeg kan ikke lide den overhovedet. Handlingen, skrivestilen og hovedpersonen. Sorry Josefine, men jeg kan ikke lide den. Måden den er skrevet på er alt for overdrevet og den irriterer mig meget. Men jeg kommer igennem den. Er allerede halvvejs.

7 ORD:

Sidsel sagde ...

Ham Sebastian der, og så selvfølgelig djævlen (han er min favorit, selvom han er lidt ... blødsøden.)

Slutningen er fin nok... Men... jeg kan ikke lide slutningen på kampen... altså... hele serien... xD

Sidsel sagde ...

*Søren

Kristina sagde ...

Jeg har simpelthen glemt slutningen, jeg må hellere læse den bog igen snart xD

Men jeg tror dine yngligs er...gud og så...ham den onde dreng som hedder noget som begynder med a...Azral eller noget i den retning, ikk? xD Han var i hvert fald min ynglings figur, og mig og sidsel mener at du kun kan have de samme ynglingsfigurer som vi selv har :P xD

Altså, jeg husker Regnbuestenen som en god oplevelse, og det er min opfattelse, at mange læser den alt for sent. Jeg var 10 eller 11 da jeg læste den, og man skal altså ikke læse den efter. Det er en udpræget børnebog, og man bliver kun skuffet hvis man forventer andet. Det mener jeg i hvert fald..

The sagde ...

Der har du nok ret.xD Altså i det med regnbuestenen...

Sidsel sagde ...

Nej, hvordan kan hun også have andre? xD Ej, det er altså umuligt at gætte...

Ja. det kan I to have ret i.

The sagde ...

Så siger jeg det. Jeg synes selv at det er mærkeligt, men hver gang jeg læste om dem tog jeg mig selv i at trække på smilebåndet.
Okay... Det er Satinas forældre jeg bedst kan lide...xD

Homo Sapiens sagde ...

SATINAS FORÆLDRE? *Sluger sin ene hånd af grin*

*Kaster sin hånd op igen for at skrive videre*

... Sortehorn er skøn, ja... men mine yndlingspersoner - åh, det må sgu være ... Av, jeg laver en top 10 over yndlingspersoner i den srie, hahahahahahaha!:P

Send en kommentar