1.30.2011

Djævelens Lærling - Kenneth Bøgh Andersen

Her er en kort lille anmeldelse:

Forfatter: Kenneth Bøgh Andersen
Forlag: Høst og Søn
Udgivet: 30/9-2005
Hjerter:
Andre bøger i serien:
2. Dødens Terning
3. Den Forkerte Død
4. Ondskabens Engel

Filip laver altid lektier, Filip gør alle sine pligter, Filip hjælper sin mor, Filip slår aldrig folk, Filip lyver aldrig. Filip gør aldrig noget galt. Derfor synes han at det er meget mærkeligt at han havner i helvede, efter at være blevet skubbet ud foran en bil af Søren - Skolens djævel.
Filip finder så ud af at han ved en fejl er kommet til helvede - Det burde oprindeligt være Søren. Men desværre kan man ikke bare sådan lige få to chancer når det gælder liv og død, så han skal i gang med en lang og hård oplæring som den døende Djævels efterkommer. At oplære Filip Engell er nemlig en hård nød at knække.

Jeg synes selv at det er en virkelig fantastisk bog. Den er virkelig godt skrevet. Man kan nærmest mærke forfatterens gejst for at skrive, når man læser bogen.
Den er virkelig godt fundet på og der er nogle rigtig sjove detaljer. Jeg har leet lidt for højt rigtig mange gange. Der har været nogle kommentarer der både har været sjove og rigtig kloge. Nogle der virkelig har fået mig til at tænke og nogle der virkelig har fået mig til at grine. Jeg kom virkelig hurtigt igennem den og jeg har nydt den hele vejen igennem.
Beskrivelserne af følelser og ting er fantastiske og ikke overdrevet skrevet. Kenneth har, efter min mening, en virkelig god skrivestil. Jeg har ikke kedet mig på noget tidspunkt og under hele bogen har man skyndt sig at bladre til næste side. Jeg kunne ikke stoppe, da jeg først var kommet i gang.

6 ORD:

Sidsel sagde ...

Djævelens lærling er god, Djævelens lærling er spændende...

Anonym sagde ...

Sikke en hyggelig blog du har dig! :)

Det er fedt når piger interessere sig for rollespil :)

www.myway-kathrine.blogspot.com

The sagde ...

Enig!xD Og mange tak :D
Ilm ;)

Homo Sapiens sagde ...

Enig, enig!
KBA er virkelig dygtig. Jeg elsker de små detaljer som "Godnat", når de siger godmorgen til hinanden, osv.;-)

The sagde ...

Det er jeg meget enig med dig i. Han er lettere genial. Hans beskrivelser af Filips følelser... Jeg fik tårer i øjnene pga. en episode i Dødens Terning. Det er så vildt beskrevet...

Sidsel sagde ...

Eventuelle spørgsmål. xD

Bliver du let jaloux?

Hvorfor oprettede du en blog?

Send en kommentar